Conform Ordonantei de Urgenta Nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate la distanta:
Consumatorul (persoane fizice) are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri decat cele prevazute la art.13 alin.(3) si art.14 din O.U.G Nr.34/2014, in termen de 14 zile incepand de la ziua in care intra in posesia fizica a produsului. Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator.
Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit). Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.
Dreptul de retragere există pentru a vă permite să examinați produsul așa cum ați face-o într-un magazin, nu pentru a vă oferi 14 zile de utilizare gratuită!
Consumatorul este responsabil doar în ceea ce priveşte diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora,diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi funcţionării produselor. Vanzatorul isi rezerva dreptul de a retine intre 1% - 100% din valoare produsului, in cazul in care acest produs nu mai poate fi vandut ca si nou!, Conform O.U.G. 34/2014 - Art. 14 (3)
CUM FUNCTIONEAZA?
Dreptul de retur este valabil doar clientilor persoane fizice sau grup de persoane fizice , care au achizitionat produse de pe www.edenshop.ro (S.C. EDENMAG S.R.L.).
Pentru a beneficia de returul produselor in 14 zile:
1. Trimiteti o solicitare de retur completand formularul din contul online sau din pagina:Formular Retur Produse cel tarziu in a 14-a zi calendaristica de la data ridicarii/primirii produsului. Formularele completate dupa 14 zile calendaristice nu sunt luate in considerare.
2.. In maxim 48 de ore de la primirea Formularului completat, veti primi un numar de inregistrare al returului
3. Returnarea produselor se face de catre client, pe cheltuiala acestuia, in maxim 24 de ore de la primirea numarului de inregistrare al returului.
4. Atasarea obligatorie a facturii (copie) si certificatului de garantie al produsului (original) ce urmeaza a fi returnat.
5. Inainte de a trimite produsul, va rugam sa va asigurati ca pe colet este aplicata o eticheta care sa contina urmatoarele informatii:
Expeditor: Nume Prenume
Adresa: Strada, Nr., Oras, Judet
Destinatar: S.C. EDENMAG S.R.L
Adresa: Cluj Napoca, jud Cluj, strada Dunarii 144 ap 2 parter
Numar Retur: ***(numarul comunicat in momentul completarii formularului de la punctul 1)
In cazul in care au fost achizitionate mai multe produse de acelasi fel, nu se poate returna decat un singur produs desigilat, restul cantitatii este acceptata doar daca produsele sunt sigilate.
Produsele returnate trebuie sa fie insotite de certificatul de garantie in original si o copie a facturii de achizitie.
In cazul in care produsul livrat nu corespunde specificatiilor de pe site se poate returna fara niciun cost suplimentar din partea clientului, dupa ce, in prealabil, a fost trimisa o notificare in scris din partea acestuia in care se va specifica lipsa de conformitate a produsului in maxim 24 de ore de la livrare. Clientul poate solicita inlocuirea produsului sau returnarea contravalorii acestuia.
EXCEPTIILE
Nu pot fi denuntate contractele care au ca obiect furnizarea urmatoarelor categorii de produse:
a. Produse care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri (nesemnalate ca si defecte estetice in primele 24 de ore de la receptionarea produsului). Produsul nou se livreaza dupa primirea si verificarea celui returnat intr-un termen de maxim 14 zile;
b. Software, licente desigilate (Sisteme de operare, aplicatii, antivirusi etc.), jocuri desigilate, extensii de garantie desigilate;
c. produse marca Apple (iPhone / iPad / iPod etc) al caror software a fost activat;
d. Cartuse desigilate;
e. Imprimante/multifunctionale/aparate de fax care au cartusele/tonerele desigilate;
f. Servere sau accesorii pentru acestea;
g. Nu pot fi returnate produsele care au fost aduse pe comanda (Comanda speciala este definita ca fiind lista de produse comandata de catre Beneficiar si care nu se afla in stocul uzual al Furnizorului dar care pot fi livrate pe baza unei comenzi ferme si a platii unui avans, in termenii agreati de parti. Furnizorul il va informa pe Beneficiar daca oricare dintre produsele comandate constituie Comanda Speciala.). Acesta clauza se aplica conf. O.G. 34/2014, in cazul achizitionarii de produse din acest site folosind tehnicile de comunicare la distanta, aplicandu-se definitiile cuprinse in O.G. 34/2014.
h. Electrocasnice mici sau mari folosite sau cu urme de uzura;
i. masini de tocat, aspiratoare, mixere, masini de facut paine, roboti bucatarie, storcator fructe-legume, blendere si tocatoare, expresoare, rasnite, masini de spalat rufe si vase, frigidere, cuptoare incorporabile instalate, plite instalate, hote folosite, aparate de aer conditionat instalate;
j. masini de gatit;
k. Exemplu: aragazul nu trebuie sa fie bransat la sursa de gaz, aparatul de aer conditionat nu trebuie sa fie instalat, combina frigorifica/frigiderele nu trebuie sa prezinta urme de utilizare, cafetiera nu trebuie sa fi fost folosita, masina de spalat rufe/ vase nu trebuie sa aiba urme de detergent / lichid, mixerele de bucatarie nu trebuie sa prezinte urme de utilizare, etc.
l. Produse de ingrijire personala sau accesorii medicale utilizate: aparate de tuns, aparate de ras, epilatoare, perii rotative, termometre, etc.
m. Furnizarea de conţinut digital care nu este livrat pe un suport material, dacă prestarea a început cu acordul prealabil expres al Cumparatorului şi după ce acesta a confirmat că a luat cunoştinţă de faptul că îşi va pierde dreptul la retragere;
n. In cazul pachetelor ce contin console cu jocuri, se va accepta returului pachetului doar in situatia in care jocurile sunt sigilate. In cazul in care s-au desigilat jocurile, din valoarea pachetului se va scadea valoarea jocurilor.
COSTURI SI TAXE PENTRU RETUR
- Costuri suportate de catre cumparator:
- Costuri de retur si transport curier pentru produsul in cazul caruia cumparatorul renunta la achizitionarea produsului in termen de 14 zile de la receptia produsului. ( art.14. punctul 2 )
- Daca produsul este returnat intr-o stare in care nu mai poate fi vandut ca si nou, se va solicita o taxa pentru readucerea in stadiul initial (daca este posibil) sau pentru a acoperi diferenta de pret rezultata din vanzarea produsului ca second-hand sau, la optiunea clientului, ii vom reexpedia produsul, pe cheltuiala acestuia. ( art.14.punctul 3 );
- Costuri suportate de catre vanzator:
- Produs ce nu este conform cu specificatiile din oferta vanzatorului.
- Produs ce nu este conform specificatiilor mentionate in comanda cumparatorului.
- Produs nefunctional in primele 24 de ore de la receptie sau colete ce prezinta deteriorari la receptie.
Nota (daca defectul de nefunctionare este semnalat in primele 24 ore de la receptie)
INLOCUIRE SAU RAMBURSAREA BANILOR
In functie de optiunea cumparatorului, contravaloarea produselor returnate se poate folosi pentru achitarea altui produs sau se poate opta pentru rambursarea banilor in termen de maxim 14 de zile de la primirea produsului de catre S.C. EDENMAG S.R.L., in contul indicat la completarea formularului de retur.